- 7 Грудня, 2020
- 800
- 0
Регулювання розвалу-сходження – одна з популярних послуг в будь-якому автосервісі. Навіщо вона потрібна? Коли її необхідно робити і з якою періодичністю? Розглянемо ці питання докладніше.
Колеса машини повинні бути розташовані під певним кутом. Точні значення вказуються заводом-виробником. Якщо вони не відповідають рекомендованим – машину почне вести убік, втратиться курсова стійкість, а шини будуть зношуватися швидше і нерівномірно. Але один раз встановити кути коліс недостатньо, коригування повинно проводитися регулярно. Для цього й існує дана послуга.
Тепер трохи докладніше про кожне поняття. Під «розвалом» мається на увазі кут нахилу коліс по відношенню до дороги. І тут є 2 варіанти: негативний розвал і позитивний.
У першому випадку машина має хороше зчеплення з дорогою. Це і є його головним плюсом. Але знижується довговічність покришок. Тому, якщо треба поліпшити зчеплення з дорожнім полотном (на шкоду терміну служби коліс), то виставляється 1,5-2 градуси спереду і трохи менше ззаду.
Під «сходженням» мається на увазі сума кутів між 2 точками. Перша – поздовжня вісь авто. Друга – площина, яка проходить через центр коліс.
Для передніх коліс є 2 варіанти сходження:
Для задніх коліс все приблизно так само. Тому оптимальний варіант – виставити нульове сходження і там, і там.
Якщо запитати фахівця на станції ТО про періодичність виконання даної послуги, то він відповість – 1 раз в 6 місяців або частіше. Його можна зрозуміти: чим частіше ви будете приїжджати в автосервіс, тим більше прибутку заробить фірма.
А якщо поставити те ж питання менеджеру в автосалоні – він відповість, що досить одного разу за пару років. І тим самим він негласно каже, що витрати на обслуговування цієї машини мінімальні. Де ж істина?
Необхідність даної процедури визначається самим власником авто. Зокрема, її потрібно робити при:
Також про необхідність виконання цієї процедури можна зрозуміти, відштовхуючись від наступних правил:
Якщо машина стара – перевірку треба робити частіше, якщо нова – рідше. Головне пам’ятайте, що крім зношених шин на кут нахилу коліс впливають й інші параметри, які теж мають свій знос, хоча зовні це малопомітно.
Але краще всього довірити процедуру коригування професіоналам – ви ж тільки визначаєте, коли варто до них їхати. І робиться це досить просто: достатньо просто відчувати свою машину, стежити за її поведінкою на дорозі. Як тільки щось погіршиться – саме час заїхати в автосервіс.