Періодичність заміни оливи авто: поради та рекомендації
  • 17 Лютого, 2021

Періодичність заміни оливи авто: поради та рекомендації

Періодичність заміни оливи – актуальне для багатьох автолюбителів питання. Хоч автовиробник і радить міняти її кожні 12-15 тисяч км пробігу, але такий інтервал викликає певні сумніви. Дійсно, краще відштовхуватися не від даних показників, а від інших параметрів. Адже на необхідність заміни оливи впливає досить багато різних факторів.

Коли міняти оливу в авто?

В інструкції автовиробник завжди вказує регламент заміни оливи. Правда, незалежно від марки автомобіля цей параметр дорівнює приблизно 15 тисяч км. А на нього впливає десяток різних чинників:

  • вид палива;
  • об’єм движка;
  • вид оливи, яка застосовується;
  • стан оливи;
  • метод заміни;
  • пробіг движка;
  • технічний стан машини;
  • експлуатаційні умови;
  • якість витратних матеріалів.

Поради автовиробника в переліку не включені. Адже для будь-якого автоконцерну термін заміни оливи в автомобілі – стандартна маркетингова фішка.

Поради по заміні оливи в машині

Повністю ігнорувати рекомендації автовиробника не рекомендується, треба лише вносити в них деякі корективи. Тобто, враховувати експлуатаційні умови.

Всього існує 2 способи, за допомогою яких можна розрахувати, коли міняти оливу. Для коректних даних в машині повинно бути ЕБК, що показує середню швидкість і витрату палива як мінімум за останні 1000 км пробігу (чим більше – тим точнішою вийде цифра).

Спосіб №1

Перший метод передбачає розрахунок за швидкістю. Тут знадобляться дані з таблиці, в якій показані типи олив і показники мотогодин:

Тип оливи

Кількість мотогодин

Мінеральна

150

Напівсинтетична

200

API SJ/SL

250

API SM/SN

300-350

Поліальфаолефіни

350-400

Естери

400-450

 

Припустимо, в движку залита синтетична олива класу SJ/SL. Її робочий ресурс становить 250 мотогодин. Щоб дізнатися пробіг, треба помножити це значення на середню швидкість авто (припустимо, 30 км/год). Разом вийде:

250 х 30 = 7500 км

Як бачите, це значення майже вдвічі менше від рекомендованого виробником.

А якщо взяти оливу класу естери, то вийде:

450 x 30 = 13500 км

Ця цифра вже потрапляє в рекомендований діапазон, але зате ви будете точно знати, коли пора замінити оливу в двигуні. На практиці вона завжди менша від зазначеної в рекомендаціях значення – приблизно в 1,5-2 рази.

Спосіб №2

Другий метод передбачає розрахунок з урахуванням витрат палива. В даному випадку треба знати:

  • рекомендований виробником пробіг для заміни оливи;
  • витрату палива на 100 км по паспорту;
  • реальну витрату палива на 100 км.

Припустимо, перше значення рівне 10000 км, друге – 8 л на 100 км, третє – 10,5 л на 100 км.

Спочатку треба дізнатися, скільки в теорії автомобіль повинен витратити оливи, щоб проїхати 10 тисяч км:

  • 10000 км * 8 л/100 км = 800 л

Далі потрібно розрахувати дані з урахуванням реальної витрати палива:

  • 10000 км * 10,5 л/100 км = 1050 л

І наостанок залишиться з’ясувати, через який пробіг знадобиться заміна оливи:

  • 800 л * 10000 км/1050 л = 7619 км

Як бачите, це значення недалеко пішло від 7500 км, яке вийшло при розрахунку попереднім способом.

Візуальний огляд

Також замість складних розрахунків можна просто візуально оглянути оливу. Достатньо лише іноді відкривати капот. Якщо олива тече як вода – потрібна заміна.

Інший спосіб: подивитися розтікання складу на серветці. Якщо пляма вийде великою – теж потрібна заміна.

Коли міняти оливу в дизельному двигуні?

Час заміни оливи в дизельному двигуні розраховується аналогічними способами. Але тут треба враховувати, що воно піддається сильному зовнішньому впливу, і міняти його доведеться частіше.

Щоб не витрачати час на нудні розрахунки, можна взяти рекомендований виробником пробіг і розділити його вдвічі. В першу чергу це стосується власників легковиків, вантажівок і невеликих вантажівок. На практиці в дизельному двигуні оливу міняють після 8-10 тисяч км пробігу.

Терміни заміни автомобільної оливи в коробці передач

У автомобілів з повним або переднім приводом олива міняється часто. У машин з компоновкою заднього МКПП – рідше. Все тому, що у останніх моделей низькі температурні навантаження, і олива довше зберігає потрібні властивості і служить довше.

Різна періодичність заміни пояснюється і тим, що в АКПП олива крім основного завдання видаляє мікрочастинки, що з’являються під час роботи шестерень. Плюс при перегріванні гідротрансформатора вона покращує тепловідвід. А в МКПП олива застосовується лише для змащення.

Конкретних термінів заміни ніхто не скаже. Ця цифра залежить від багатьох параметрів, в тому числі від оливи, яка використовується, марки та моделі автомобіля:

  1. Для старих задньопривідних легковиків зазвичай використовують мінеральну оливу. Її заміна проводиться кожні 30-40 тисяч км.
  2. Для передньопривідних моделей застосовують напівсинтетику. Вона змінюється кожні 45-50 тисяч км.
  3. У коробку передач дорогих машин заливають синтетику з захисним присадками. Така олива здатна самоочищатися, тому її вистачає на 50 тисяч км (для АКПП) або 70 тисяч км пробігу (для МКПП).
  4. Для машин з клиноремінними варіаторами олива замінюється після 60 тисяч км пробігу. Але при екстремальному водінні або їзді по поганих дорогах ця цифра може зменшитися до 50 тисяч км.

Навіщо потрібно регулярно міняти моторну оливу?

Будь-яка моторна олива захищає деталі двигуна. Адже під час експлуатації автомобіля вони поступово руйнуються: під час їзди – швидше, під час простою – повільніше. Моторна олива сповільнює цей процес, продовжуючи термін служби двигуна. Тому її і змінюють як мінімум щорічно.

Якщо ж заміна оливи в авто буде проводитися рідко, то можна зіткнутися з такими негативними наслідками як:

  • формування відкладень;
  • прискорений знос движка;
  • підвищення в’язкості оливи;
  • труднощі з запуском без прогріву;
  • відмова двигуна;
  • прискорений знос турбокомпресора (якщо він є).

У підсумку доведеться звертатися в автосервіс і платити за ремонт, який очевидно вдарить по кишені.

Замість висновку

Періодичність заміни оливи визначається самим власником авто, адже даний параметр залежить від багатьох факторів. Можна відштовхуватися від рекомендованого автовиробником значення, але краще розрахувати його вручну – будь-яким зручним способом. Також можна візуально оглядати оливу в двигуні та визначати необхідність заміни на око.

ОСТАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ

Ваш комментарий будет опубликован в течение 24 часов.